LEDARE

Våra ledare är nyckeln till hela organisationen

Hittarps IK:s verksamhet bygger på stort ideellt engagemang och den kanske viktigaste framgångsfaktorn för klubbens fortsatta utveckling är våra fantastiska ungdomsledare.

Inte nog med att de bidrar till att många barn och ungdomar i vårt upptagningsområde ges möjlighet till en aktiv fritidssysselsättning, de är dessutom våra främsta språkrör för Hittarps IK:s inkluderande verksamhetsfilosofi.

Som ledare ska man ha bred förståelse för HIK-filosofin och med hjälp av den alltid vara en självklar ambassadör för klubben och vår gemensamma verksamhet. Vi omfamnar alla som strävar efter att utveckla Hittarps IK och därigenom blir en god förebild för alla våra barn och ungdomar.

Alla våra ledare är naturligtvis medlem i Hittarps IK. I gengäld bistår Hittarps IK med utbildningar, ledarkläder, HIK-fest och ett i övrigt positivt laddat sammanhang där alla ska känna sig välkomna

VILL DU BLI LEDARE?

Är du intresserad av att bli en ledare på Hittarps IK? Kontakta vår sportchef, Sandra Wuopio

sandra.wuopio@hittarpsik.se