LARÖDS IP

Laröds Idrottsplats

Laröd Idrottsplats ligger, vilket man hör på namnet, i den delen av närområdet som kallas Laröd. Att föreningen heter Hittarps IK beror på att grundandet skedde i Hittarp under 1959, och Laröds IP existerade helt enkelt inte vid bildandet av föreningen. Klubben döptes därmed fullt naturligt till Hittarps IK.

Idrottsplatsen utgörs idag av tre fotbollsplaner varav två är konstgräs, ett stort bollfält som motsvarar övrig idrottsplats i yta samt en mindre teknikplan. Utöver planerna ligger här Helsingborgs största inomhushall samt tre tennisbanor med grusunderlag. Här finns dessutom möjlighet att spela boule. Publikrekordet ligger på 2117 personer och sattes den 24:e juni 1986 i samband med division två-matchen mot grannklubben Helsingborgs IF. En tid som för övrigt får räknas som HIK:s absoluta storhetsperiod.

Vår senaste addering, det hett efterlängtade bollfältet, nyttjas nu fullt ut som ett inslag i vår ordinarie verksamhet. Strax norr om C-plan hittar ni denna fantastiska yta, vars storlek nästan motsvarar den övriga idrottsplatsen. Detta genererar helt nya möjligheter för klubben och vår ambition att möta våra lags stora träningsvilja kan äntligen infrias.

De senaste åren, i takt med den lavinartade utvecklingen av HIK-familjen, har Laröds IP också blivit en plats för våra fantastiska partners att synas på. Runtom A-plan syns det tydligt vilka företag som är med och bidrar till vår verksamhet, och vi jobbar ständigt med att hitta nya, spännande exponeringsytor. Vi försöker dessutom skapa en starkare HIK-aura kring IP, som tydligt visar hur stolta vi är över föreningen och dess hemmaplan.

Utöver detta går det inte att missa att vi samarbetar med Friends, och deras logga syns nästan lika mycket som vår egen. Detta är vi väldigt glada för då det sänder en kraftig signal om att vi inte accepterar någon form av mobbing, eller annat som leder till utanförskap.

Idrottsplatsen är en öppen plats för våra medlemmar och vi tycker det är härligt med människor som vill spendera sin lediga tid uppe på IP. Ett led i detta är att det alltid är fri entré när våra seniorlag seriespelar.

Därför hälsar vi alla varmt välkomna till Laröd IP

Med bil: Gummarpsvägen 25
Med buss: Buss 8 från stan och hoppa av vid stationen Laröd Rosenvägen
Med cykel: Alla vägar bär till Laröd IP, förslagsvis via Maria Park.