Inför helgen - Fotboll S

Ny helg med våra seniorlag.

I morgon lördag möter våra damer Valinge Derome på bortaplan. Avspark 14:00 på Dersbovallen.

På söndag möter våra herrar Husqvarna FF på Laröds IP. Avspark 13:00.

Det är två HIK-lag som fått en tuff inledning på säsongen och vi hoppas så klart att det ska lossna under helgen.

Damerna reser till Halland utan poäng, men möter ett lag som är i samma sits. Valinde Derome har åkt på tre förluster och med sämre målskillnad än HIK förfogar de också över den mindre smickrande jumboplaceringen.

Senast blev det torsk, på hemmaplan, mot Vellinge som vann med 3-1. Meja Emilsson har fått en fin start på säsongen med två mål på tre matcher. Hon har faktiskt gjort 100% av lagets mål så kan man få bukt på henne är halva slaget nog vunnet.

HIK förlorade senast, mot topplaget Utsikten. Där fanns ändå en hel del i prestationen väl värt att bygga vidare på och vi hoppas att man kan komma ur matchen med välbehövliga poäng.

På söndag är det herrarnas tur som i den femte omgången tar emot Husqvarna på Laröds IP. Avspark 13:00 och som alltid är det fri entré på våra hemmamatcher.

HFF ligger sjua med sex inspelade poäng. Detta efter en seger och tre oavgjort. Senast tog laget säsongens första seger, hemma i Huskvarna, genom att besegra Laholm med 2-1.

Serien är fortfarande i sin linda och mellan fyran och 13 skiljer det bara tre ynka poäng. En HIK-seger skulle således innebära mängder för tabelläget och vi vet sedan tidigare att herrarna plockar majoriteten av sina poäng hemma på Laröds IP.

Förhoppningsvis kan man studsa tillbaka ordentligt nu på söndag, efter några mindre bra prestationer, och tillsammans med hemmapubliken är det tre poäng som gäller.

Avspark 13:00, varmt välkomna till Laröds IP!