INFÖR AVSLUTNINGEN

I morgon eftermiddag är det säsongsavslutning för våra herrar. Laröds IP är det som gäller och för motståndet svarar Laholms FK. Avspark 14:00.

Det är en gastkramande avslutning vi serveras och förutsättningarna är ganska klara, HIK behöver vinna för att ha chans på förnyat kontrakt. Skulle laget, som inför avslutningen befinner sig på nedflyttningsplats, få med sig en trepoängare talar ganska mycket för att man tar sig upp på säker mark. Detta då Sävedalen och Tölö möts samtidigt som Landvetter ställs mot serieledande Onsala.

Övriga matcher kan vi dock lägga åt sidan och istället är det fullt fokus på Laholms FK. Hallänningarna har verkligen vakant till liv under hösten och då gått från tabelljumbo till stabilt mittenlag. Kontraktet är säkrat sedan ett par omgångar och laget kommer till matchen med en seger i ryggen. Hemma på Glänninge Park vann LFK med 4-2.

Framåt är Adam Vernersson den klart mest lysande stjärnan med tio mål på 18 matcher.

HIK gjorde en bra match borta mot serieledande Onsala men förlorade ändå med 0-1. Målet gjordes i matchens slutskede, i en match som präglades av svåra förhållanden, och att förlora på det sättet efter en solid insats är så klart frustrerande.

Förlusten till trots går vi in i matchen med gott självförtroende. Laget har radat upp starka prestationer under hösten och på Laröds IP är vi erkänt starka. Vi har dessutom förutsättningarna klara för oss och det gäller att hitta en balans i prestationen.

Vi hoppas att många HIK:are tar sig upp till säsongsavslutningen och ger laget en välbehövlig skjuts. Hemmaplansfördelen blir större ju fler vi har på plats och kanske att detta kan fälla ett avgörande till HIK:s favör.