Seriepremiär - Herr

I morgon eftermiddag är det äntligen dags för herrarnas seriepremiär. Den första omgången utspelas på Laröds IP:s konstgräs och för motståndet svarar, vilket känns smått osannolikt, Bergdalens IK.

Avspark 16:00 och naturligtvis är det fri entré till våra seniormatcher även denna säsong.

Samma Bergdalen som Hittarp förlorade mot i höstens kvalspel. HIK fick som bekant plats i division 2 ändå, i egenskap av bästa av förlorarna, och det innebär att vi har rejäl revansch att utkräva under långfredagen.

Bergdalen gör sin första sejour i division 2 så det är historisk mark som ska brytas på Laröds IP under långfredagen. Laget slutade tvåa i trean under fjolåret, endast slagna av Öckerö, och det är ett lag med ambitioner som nu siktar in sig på sin nya tillvaro.

I laget finns det gott om spelare med meriter från högre divisioner. Bland annat Alen Krasnici, Norrby-profilen, som gjorde 14 på 19 matcher förra säsongen.

Under försäsongen har Bergdalen gått igenom en stor tragedi då lagkamraten Fabrice, efter kort tids sjukdom, tragiskt gick bort. Våra tankar är så klart med alla som drabbats av detta tråkiga öde.

På planen har vår premiärmotståndare svarat för en bra försäsong. I genrepet, borta mot Dalsjöfors, vann BIK med 3-1 så det är säkerligen ett förberett lag som kommer till Laröds IP i morgon fredag.

HIK lyckades också vinna sitt genrep, mot FBK Balkan, och det unga laget är säkerligen extremt taggade på att skjuta igång säsongen. Nye tränaren Erik Edman, som alltså är tillbaka efter en kortare sejour i Landskrona BoIS, har drillat sina spelare stenhårt under vintern med målbilden att vara redo till seriestarten.

Den äger alltså rum i morgon eftermiddag. Avspark 16:00 och vi hälsar er varmt välkomna till norra Helsingborgs stora samlingsplats.

För den som önskar spendera hela dagen på Laröds IP kan vi varmt rekommendera damernas genrep, mot Eskilsminne FF, som startar 13:00.

Heja Hittarp!