SÅ MÅNGA SOM MÖJLIGT
SÅ LÄNGE SOM MÖJLIGT

Om oss

Hittarps IK ska vara mer än en klubb. Vi tror inte enbart på resultat och tabeller, vi tror på signaler och symboler. I vårt arbete är det viktigare att fostra människor än idrottsstjärnor. Våra ledord Kul – Kamratskap – Kvalitet genomsyrar allt vi gör i föreningen, både på och utanför fotbollsplanen eller gymnastikhallen. Vi vill skapa engagemang och inspirera till ett livslångt intresse för idrott, och med stort socialt fokus bidra till välmående individer i ett inkluderande samhälle.

Med fokus på att utveckla, utbilda och fostra vill vi behålla så många utav våra medlemmar som möjligt, så länge som möjligt. Oavsett om det är som spelare, ledare, domare, förälder, supporter eller samarbetspartner vill vi ge alla medlemmar en naturlig plats i Hittarps IK.

Naturläkemedel mot akne Preparat mot akne. sverigepiller.com/subutex/ WHO Läkemedel som används för att behandla öroninfektioner. Behandling av diarré

Historia

Hittarps IK bildades den 22 juni 1959 i hörnet av Trastvägen/Skolgatan i Laröd. Klubbens grundare, Karl-Gustav Andersson, var initiativtagare och under de första stapplande året bedrevs fotboll, friidrott och ishockey. Numera är det i huvudsak fotboll och gymnastik som utövas i HIK, och ambitionen att vara en inkluderande idrottsklubb som sätter kamratskap högst upp på agendan är lika aktuell idag som under de begynnande åren.

Bortsett från de inledande åren då klubben saknade en fast samlingsplats, har Laröds IP tjänat som hemmaarena åt Hittarps IK. Matchkläderna har varierat genom åren men alltid bestått av rött, svart och vitt.